Aglonas iešana

Jau aptuveni 10 gadus es augustā dodos uz Aglonu. Reizēm ar mašīnu, reizēm ar riteni, dažreiz kājām. Tā nu sanāca, ka šogad gribējās pārdesmit kilometrus pačāpot, bet īsti nebija laika, tāpēc iešana ilga tikai vienu dienu. Garu, siltu, reizēm slapju dienu. 🙂

Es īsti neatzīstu iešanu uz Aglonu tusiņa dēļ – tam jau domāti bīčpārtiji un pozitivusi. Diemžēl ir jaunieši, kas domā savādāk. Un arī daži veikali, kuros aglonā Mītavas aliņam bija akcija. Tomēr šis bija laiks, kad jāpārvar kārdinājumi. 🙂

Kā pievienoties svētceļnieku grupai?

No daudzmaz lielām pilsētām parasti veidojas savas svētceļnieku grupas. Katra ir ar citādāku attieksmi pret iešanu, lūgšanos iešanas laikā, cilvēku daudzumu grupā, atpūtas biežumu un ilgumu, dienā noieto kilometru skaitu, attieksmi pret smēķētājiem utt.

Tā kā svētceļojums ir laiks, kad es vēlos tikt skaidrībā ar sevi, man nav pārākās vēlēšanās iet ar cilvēkiem, kurus es pazīstu. Tā kā visi katoļi ir draudzīgi, es labprāt pievienojos grupām no citām pilsētām.

Sākumā ir jāizvēlas pilsēta un jāizvērtē savas spējas noiet no tās līdz Aglonai. Tad internetā var atrast baznīcas kontakttālruni un apjautāties, vai/kad/cik/cik km viņi iet un vai var pievienoties. Der apjautāties arī par naktsmītnēm pa ceļam un maksu par mantu vešanu.

Ko ņemt līdzi?

Svētceļnieki ir ļoti dažādi. Ir tādi, kas visas nepieciešamās mantas nes sev līdzi un iet vienatnē, ir tādi, kas iet ar grupu un ņem mugursomā dienai nepieciešamās mantas un ir pat tādi, kas visas mantas atstāj transportā, kas tos sagaida katrā pieturvietā. Es vairāk atbalstu vidējo variantu, tāpēc pastāstīšu, ko pati esmu nesusi. 🙂

Tā kā eju vasarā, parasti esmu ģērbta pusgaros šortos un Tkreklā, bet līdzi vienmēr ir vai nu kāds lakats, ko var izmantot aizsardzībai pret sauli, uzliekot uz galvas, siltumam, kad apklāj ap pleciem, sēdēšanai, kad noliek uz zemes vai kā dvieli, kad ej peldēties. 🙂 Zinot Latvijas apstākļus, der paķert līdzi arī lietusmēteli, tas pasargās gan pašu, gan somu ar visādiem telefoniem un fotoaparātiem, kad ezers izdomās atnākt pie gājējiem. Nedrīkst aizmirst kādu plāksteri, kas diez vai ko glābs, ja apavi nav īstie un ceļš vēl tāls.

Vienas dienas ceļam līdzi ņemamais pārtikas daudzums un sastāvs ir individuāla lieta. Parasti es esmu izsalkusi ik pēc kādiem 5 kilometriem, tāpēc ņemu līdzi visādus šokolādes batoniņus (tad mans ķermenis parasti zina, ka nav sagaidāms nekas labs, jo tos pašus ēdu arī pirms eksāmeniem), visādus riekstus vai cepumus, kādu žāvētu desu, kādu gurķi vai tomātu, negāzētu ūdeni.

Ja pa ceļam ir sagaidāma nakšņošana vietā bez gultām un Aglonā gulēšana arī ir ģimnāzijas ēkā, pie pārvadājamajām mantām parasti ir arī piepūšamais matracis. Pēc garāka gājiena vidusmēra sportisko aktivitāšu cienītājiem normāla guļvieta ir zelta vērta.

Parasti šīs dažas dienas cilvēki cenšas pavadīt diezgan askētiski, bez vairākām krekliņu maiņām dienā un makeup rīta rituāliem. Bet ir redzēti visādi brīnumi, kad rinda cilvēku gaida iespēju no rīta uzsildīt ūdeni, bet dažām meitenēm matu taisnotājs liekas pārāk nepieciešams, lai atbrīvotu elektrības kontaktu.

Ko darīt Aglonā?

Šis jautājums arī ir atkarīgs no iemesliem, kāpēc cilvēki iet uz Aglonu. No savas pieredzes es ieteiktu ierasties Aglonā uz Jauniešu dienu, kuras laikā ir pasākumi un prezentācijas, ko ir tīri interesanti apmeklēt.

Skaista ir mise naktī no 13. un 14. augustu, kad bazilikā ir svētceļnieki. Visvairāk vakara misēs man tīk dziedāšana. 🙂 Parasti pirms vai pēc šīs mises ir vislabākais laiks, kad izstāvēt rindu uz svētbildi pie altāra.

Laba ir arī mise svētceļniekiem un jauniešiem 14. augustā pusdienlaikā. Šogad gan bija dikti karsti, bet tas bija tā vērts.

Tomēr visapmeklētākais un iespaidīgākais ir tautas krustaceļš, kad ar cilvēkiem pilna ir visa bazilikas teritorija.
Un brīnums ir tas, kā kāda nelaime nenotiek pie 3 krustiem, kur visi cenšās savas svecītes atstāt.

Komentēt

